Ciasteczka gospodarskie

Wczoraj był cudowny dzień :) Zrobiłam wszystko to, co zaplanowałam i jeszcze znalazłam czas by poczytać książkę... w spokoju :-) Wcześniej zrobiłyśmy z córką ciasteczka... więc książka, ciasteczka i spokój. Nietypowy dzień :-) 






Ciasteczka gospodarskie (amaretto)
  • 4 jajka
  • 125 g cukru
  • 250 g masła
  • 500 g mąki
  • 8 łyżek likieru amaretto
100 g cukru pudru

 Ugotować na twardo 3 jajka. Z mąku, cukru, masła, 3 ugotowanych żółtek (białka nie zostaną wykorzystane) i 1 surowego jajka oraz 6 łyżek likieru amaretto zagnieść rękoma jednolite, gładkie ciasto. Uformować z niego kulę, owinąć folią spożywczą i odłożyć na 2 godziny do lodówki.
Schłodzone ciasto wyłożyć na oprószoną mąką stolnicę, cienko rozwałkować i wykroić ciasteczka. Piec około 10 minut w temperaturze 170°C , poczekać aż ciastka ostygną.
Z pozostałego likieru amaretto oraz cukru pudru przygotować polewę i nanieść ją pędzelkiem na ciasteczka.
Ja lubię jeszcze przekładać takie ciasteczka dżemem. Pycha :-)

W między czasie powstał tort czekoladowy




 

2 komentarze:

  1. dodano: 15 lutego 2012 22:16
    Są naprawdę dobre :) Lubię ciastka dobrze wypieczone, tym razem zrobiłam inaczej i wyciągnęłam jak były jeszcze blade; nie zawiodłam się ;-) Pozdrawiam
    autor nabiegunachArt
    blog: nabiegunachart.bloog.pl
    dodano: 15 lutego 2012 14:15

    mmm...wypróbuje:) brzmi pysznie!
    autor Cypripedium

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieliśmy z maluchami robić dziś rogaliczki serowe...ale takich ciasteczek nie robiliśmy jeszcze więc niedługo zakasamy rękawy :)Przepis spisany :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sylwiitwory , Blogger