Zwykłe - niezwykłe ciastka

Każde, nawet te najbardziej zwykłe ale ładnie ozdobione ciasteczka smakują inaczej :)



Ciasteczka waniliowe 

225 g masła
         225 g cukru pudru
 1 ubite jajko 
                     1/2 ekstraktu waniliowego
 szczypta soli
             450 g przesianej mąki

Utrzyj masło z cukrem, by uzyskać lekki krem. Dodaj ubite jajko, wanilię i sól, dokąłdnie wymieszaj. Stopniowo dodawaj mąkę i mieszaj, aż połączy się z masą. Zagnieć ciasto, po czym uformuj z niego płaski placek. Owiń je folią i włóż do lodówki na 2 godziny.
Na oprószonej mąką stolnicy rozwałkuj ciasto na grubość 3-4 mm, wytnij ciasteczka w dowolnym kształcie. Piecz ciasteczka na środkowej półce w 180°C około 12 minut lub do zasu, aż nabiorą złotego koloru.


Przepis i pomysł na zdjęcie zaczerpnęłam z książki kucharskiej - Biblioteczka Własna :) 
Poza tym, z przykrością stwierdzam, że znowu psuje mi się aparat :/ Muszę naprawdę mocno się natrudzić by ustawić ostrość. Kiedy ją ustawiam aparat wydaje niezrozumiałe dla mnie dźwięki. Fakt mój sprzęt to już prawie dziadek, ale jego strata mocno by mnie zabolała....

4 komentarze:

  1. pięknie, słodziaste to ciasteczko, wygląda bardzo bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaaa, dlaczego to tylko na fotografii, nie przede mną takie ciastko??? Aaaaa... "zaśliniłam się" bo ten turkus tak uroczo się ukształtował na babeczce i róż - no obłęd ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Eee... bo ciastko zjadłam! Tylko zdjęcie zostało :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sylwiitwory , Blogger