Skromnie i szybko (obiad z resztek)

Przepis ten powstał wczoraj przez przypadek. Zachwyciła mnie w nim prostota i szybkość stworzenia.
I smakuje.
Można dodać cokolwiek, może na przykład awokado? Chodzi o to by było w nim coś surowego z warzyw i olej nierafinowany, dla zdrowia.
Przy okazji polecam olej z pestek dyni, mój ulubiony niezbędnik, który ma stałe miejsce w lodówce. Olej ten pochodzi ze Styrii, pisałam o nim parę słów, link poniżej do kliknięcia.

Olej z pestek dyni w poście o chałwie

Potrzebujemy:
  • 2 szklanki kasz (bulgar, pęczak, jaglana, może być soczewica)
  • Szklanka groszku
  • 2-3 pomidory
  • Olej z lnianki (może być inny)
  • Garść pestek z dyni, sezamu niełuskanego
  • Sól, pieprz ziołowy do smaku
  • Spora garść natki pietruszki
Kaszę i groszek gotujemy na sypko, dodajemy do kaszy pokrojone pomidory, groszek, olej, sól i pieprz ziołowy, mieszamy porządnie. Posypujemy pestkami dyni, sezamem i natką.
Prosto i szybko.



8 komentarzy:

  1. uwielbiam tego typu sałatki, ja bym do tego dodała jeszcze duuuużo natki, ale u mnie wszyscy ją zjadają a nie każdy lubi. Olej z pestek uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Natka pietruszki koniecznie, muszę dopisać ;)

      Usuń
  2. Długo szukałam pomysłu na obiad i wlasnie znalazłam! Dziękuje Ci bardzo , świetny post ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale kolorowo, super danie. Muszę wypróbowac.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bulgur i gryczana...moje ulubione kasze :) i wszystkie pestki...musiało być smaczne :)
    a boćwinę znasz? buraka liściowego? posialiśmy w tym roku...i tak samo im prościej tym lepiej...duszony z oliwą z oliwek, czosnkiem, cebulką czy pomidorkiem...mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też :) (Bulgar bardziej)
      Mam w ogródku :) Też posiałam buraka liściowego, ale jeszcze nic nie robiłam z niego, od kilku dni szukam ciekawego przepisu (który by do mnie przemawiał) i znaleźć nie mogę, i popatrz, przepis sam do mnie przyszedł. Dziękuję Ci! :)

      Usuń
  5. Sałatka trochę w nie moich smakach za, to sztućce i talerz masz cudne :).

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sylwiitwory , Blogger