Szybkie kuleczki

Już nie pamiętam kiedy ostatni raz opublikowałam tu coś kulinarnego... nie to, że w kuchni mnie nie ma. Ależ jestem, nawet jest mnie tam tak dużo niżbym tego sobie życzyła :)
Dzieci - wiadomo. Gdyby nie One, do kuchni wpadałabym wyłącznie gościnnie. Taki ze mnie kuchenny leniwiec. 
Nie, cofam. Nie leniwiec. Bo przecież w tej kuchni to nieźle... zasuwam (choć tu pasuje inne wyrażenie ), znam inne metody by spędzić czas przyjemniej :)
Dobrze... ten post powinien być szybki, jak sprawa, która mnie tu przyciągnęła - włączyłam komputer właściwie, tylko po to - znalazłam w sieci ( @kuchnia_anety ), fantastyczny przepis na czekoladki. Robi się je szybko. 
Przepis nieco zmodyfikowałam, skracając czas tworzenia, więc wychodzi naprawdę ekspresowo. Dla mnie, interesujące w nich jest też to, że nie trzeba wielu składników, by cieszyć się czymś słodkim, a nagłą potrzebę można w sumie od razu zaspokoić.
Proporcje podaję na tak zwane "oko", ale jak ktoś będzie potrzebował, to wszystko odmierzę, albo zapraszam do autorki czekoladek - link powyżej - tam można podejrzeć składniki
Nie przedłużając:

Szybkie kuleczki

  • Mąka kokosowa
  • Pasta orzechowa (bez soli i cukru)
  • Łyżeczka miodu
Mąkę polecam dodawać po łyżce. Mieszamy ze sobą składniki aż powstanie zwarta masa, toczymy kuleczki i na kilka godzin do lodówki. Można obtoczyć je w nasionach na przykład. Te, z poniższego zdjęcia, obtoczyłam w maku, później, kiedy robiłam powtórkę, obtoczyłam kuleczki w sezamie niełuskanym. 
Myślę, że następnym razem dodać do środka bakalie... można robić wariacje, co tylko wyobraźnia podpowiada. 
Myślę też, że można spróbować zabawić się też z inną mąką...


2 komentarze:

  1. Ciekawe słodkości, zdrowe, pyszne, no i wykonanie rzeczywiście błyskawiczne :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Wszystkie składniki posiadam, więc gdy znajdę trochę czasu, przygotuję. Ten tydzień nie wchodzi w grę, ale w następnym będzie luźniej.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sylwiitwory , Blogger