Książki książeczki

Śmieję się teraz :)
Naprawdę, ileż ja się nagimnastykowałam aby przed 6 grudnia wstawić post prezentowy na Mikołajki. Do tego aby ten post się pojawił, musiałam zostać sama w domu. Potrzebowałam bowiem, wyjąć z czeluści szafy, wszystkie pudełka, pudełeczka, woreczki szeleszczące, które skrywały dziecięce skarby. I jeszcze aby było światło dzienne, aby zdjęcia jakoś wyglądały.
No cóż, nie udało się.
Nie pamiętam, kiedy ostatni raz zostałam sama w domu, ale już kombinuję jakby tu zrobić, aby ten cud nastąpił w następnym tygodniu, mam kilka książek schowanych, na święta, pod choinkę kupione... hmmm... :)
Więc dziś taki bezpieczny post. Książkowy, który dawno się w tym miejscu nie pojawił. Co oczywiście nie oznacza, że nie czytam... czytam, czytam oczywiście.
Dzieci też czytają. W tym roku dosyć sporo mieli nowości, część z nich, pozostanie z nami - ze względu na ilustracje i treść - po wsze czasy...
Poniżej przestawiam Wam książki, które w jakiś sposób mnie zachwyciły, zaciekawiły, zatrzymały na chwilę. Każda z nich, jakby to powiedzieć? Z innej parafii, ale ja lubię tak sobie pomieszać :)
Na przykład  z listy poniżej, mamy tu dramat z romansem z historią w tle (Jak ja współczułam bohaterom, jak mi szkoda było, tego co się zadziało! Pamiętam (czytałam sagę von Becków - bo o niej mowa, kilka miesięcy temu), kiedy odłożyłam (podczas czytania) książkę na kolana, na chwilę, bo taka gula w gardle się pojawiła... z żalu... uczucie podobne do rozpaczy, na sam koniec "Jeźdźca Miedzianego" P. Simons, ) kryminał (Wada i Skaza - cieszę się, że jest coraz więcej rodzimych autorów, którzy piszą po prostu świetnie! Dwadzieścia parę lat temu, kiedy byłam nastolatką, polskich autorów książek było jak na lekarstwo, teraz możemy się poszczycić wieloma poczytnymi nazwiskami, pan Małecki bardzo mi się w tych tomach spodobał), historyczny o Turcji napisany przez Polkę (wciągająca historia! I znów: duma. Moja myśl, gdy doszłam do powiedzmy połowy, była taka: "pięknie, po prostu pięknie" i mówiąc to miałam na myśli, że treść wciągająca, że Polka jest autorką a pisze tak znakomicie o innej kulturze z zamierzchłych czasów, że szkoda, że nie umiem się od niej oderwać, tęsknić będę...), biografia lekarza (skojarzył mi się z profesorem Zbigniewem Religą, charyzmatyczną postacią (Czy Ktoś oglądał  film "Bogowie" w reżyserii Łukasza Palkowskiego? Lubię czytać biografię sławnych ludzi, którzy odmienili bieg historii, odmienili życie innych ludzi,  którzy swoją osobowością wartościują świat...   reportaże (zatrważające, bolesne, zastanawiające... czasem zastanawiam się, dlaczego je czytam? Odpowiadam sobie, że chcę wiedzieć, nie chować głowy w piasek... po czym żałuję, ale nie mogę przestać, bo nieustannie zadaję pytania i szukam na nie odpowiedzi... ) i klasyka (zakochana jestem w tym archaicznym języku! Uwielbiam! Który 30 lat temu archaiczny nie był, jak to się stało, że tak szybko nastąpiła zmiana w języku pisanym?!... Serce przyspiesza mi z przejęcia, gdy czytam stare książki... takie zdania, o, na przykład, z pierwszego tomu, na str. 5 "... W  tych jednakowych, spokojnych ruchach byli do siebie podobni jak ojciec i syn czy może wnuk i dziad, choć przecież spojrzawszy w twarze rzecz można było od razu, że nie spod jednej strzechy prowadziły ich drogi..." ❤ ❤ ❤




1. Saga von Becków: "Dziedzictwo" i "Piętno" - Joanna Jax
2. "Skaza" t.1, "Wada", t.2  - Robert Małecki
3. "Cień Sułtana" t. 1, "Krwawe Morze" t. 2, "Córka Gniewu" t.3 - Maria Paszyńska
4. "Kruche życie. Historia życia i śmierci prosto z sali operacyjnej" - Prof. Stephen Westaby
5. "Czterej pancerni i pies", t.1 -2, Janusz Przymanowski
6. "Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadecie" - Justyna Kopińska 
7. "Polska odwraca oczy" - Justyna Kopińska

4 komentarze:

  1. jestem fanką twórczości Joanny Jax i Marii Paszyńskiej czytałaś może serię Owoc Granatu ? polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam... Już sobie tytuł zapisuję, dziękuję! :)

      Usuń
  2. Wczoraj, po raz pierwszy sięgnęłam po Białe róże z Petersburga Joanny Jax i już wiem że pokocham tę autorkę, pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tę książkę, ale jeszcze nie czytałam... coś czułam, że będzie świetna i jak czytam teraz, nie pomyliłam się :) Również pozdrawiam :)

      Usuń

Copyright © 2014 sylwiitwory , Blogger