Przepis na smalcówki


Piekę je raz w roku... no dobrze, dwa trzy razy :) Ale tylko na święta Bożego Narodzenia. Uwielbiam je, moja rodzina również. Pierwszy wypiek poszedł w zapomnienie, wczoraj musiałam upiec kolejną porcję.
Smalcówki stały się w moim domu tradycją, mam nadzieję, że zawsze tak będzie.
Chcę się z Wami nimi podzielić; bo po pierwsze jak wspomniałam są przepyszne, po drugie bardzo szybko się je robi, a święta tuż tuż.
  • Kostka smalcu
  • Marmolada twarda (odpadają dżemy, konfitury i inne rzadkie farsze)
  • Mąka
  • Kostka drożdży wymieszana w niewielkiej ilości ciepłego mleka
  • Cukier puder do posypania
Mąką ze smalcem oraz rozczynem z drożdży zagniatamy aż uzyskamy gładkie ciasto. Wałkujemy, wykrawamy cienkie prostokąty (im cieńsze tym lepsze), na które kładziemy trochę marmolady, zwijamy w rulonik. Pieczemy 10-15 minut w 190°C, do lekkiego zarumienienia. Pozostawiamy na blasze 2 minuty, przekładamy ciepłe do pojemnika i posypujemy obficie cukrem pudrem.



Polecam! :)


17 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam czegoś takiego, ale brzmi pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również nie jadłam czegoś takiego....musi smakować oryginalnie, ale tylko z Twoich rąk. Może kiedyś będzie mi dane spróbować.;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ile mąki potrzeba? wyglądają przepysznie kusi mnie żeby jutro zrobić:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dokładnie. Przepis dodałam dzisiaj spontanicznie, nie pomyślałam aby wcześniej zmierzyć. W przepisie napisane mam "mąki ile wlezie" :) Więc daję "na oko". Wsyp na początku 3 szklanki, w miarę potrzeby dokładaj więcej. Ciasto nie może wyjść lepkie tylko gładkie. Za dużo mąki może spowodować, że ciasto przy wałkowaniu będzie pękać. Podczas wałkowania najlepiej wałek albo ciasto lekko oprószyć mąką. Na pewno Ci się uda, sądzę, że trzeba się nieźle natrudzić aby zepsuć ciasto :)

      Usuń
    2. dzięki:) dziś na pewno zrobię:)

      Usuń
  4. nie jadłam nigdy, może być pyszne;)))
    Wspaniałych Świąt!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam jeszcze tego, brzmi bardzo ciekawie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawdziwie rodzinnych, ciepłych-ciepłem domowego ogniska Świąt Bożego Narodzenia i samych pięknych chwil w Nowym 2014 Roku.

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo, ale fajny pomysł i przepis :).
    Wesołych Świąt:)!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Spokojnych i pełnych miłości świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam nigdy ,ale wyglada bardzo smakowicie:)) Zdrowych,radosnych i pełnych ciepła rodzinnego świąt ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepis super a ciasteczka smakowite:)
    a Tobie życzę, BYŚ pod bożonarodzeniowym drzewkiem znalazła radość, kreatywność i spełnione marzenia, żeby był koło nich Ktoś, z kim jak opłatkiem mogą przełamać się miłością. Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  11. na pewno przepyszne :)

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  12. Z najlepszymi życzeniami, Ania

    ***

    http://www.youtube.com/watch?v=tOrEAng6Rvg

    ***

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowicie!
    Radości na cały Świąteczny czas!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz coś takiego widzę. Muszę koniecznie wypróbować. Moi domownicy z pewnością z chęcią spałaszują takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz słyszę o smalcówkach:) ale powiem ci kochana,że w sobotkę zrobię!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mniam,mniam Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sylwiitwory , Blogger