Park


To był dzień, w którym gotuję, sprzątam a w planach mam jeszcze pranie i prasowanie i być może w planie też, późno w nocy chwila wytchnienia z książką.
Urobiona aż po łokcie w środku dnia w środku tygodnia, a godzinę później jak za pomocą czarów znajduję w całkiem przyjemnym miejscu.... hmmm... i to nie sen.
To mąż taki czarownik, zrobił nam niespodziankę, dzieci oczywiście w siódmym niebie, ja lekko wstrząśnięta, niespodziewanie teleportował się z pracy do domu, bo jednak też te pranie, a słońce świeci szybko wyschnie zatem, tyle roboty.... doprawdy...
Byliśmy w Ustroniu, kawałek dalej jest Wisła (to tam jest skocznia narciarska im. Adama Małysza), do Ustronia zazwyczaj jeździmy do naleśnikarni, najlepsza naleśnikarnia, moim wybrednym zdaniem, to właśnie tam, w Ustroniu. 
I całkiem niedawno dowiedziałam się, że Ustroń to nie tylko naleśniki ale całkiem przyjemne miejsce do spaceru z dziećmi. To mi przypomina wakacje jakieś 13 lat temu w Łebie, po przyjeździe do domu dowiedziałam się, że tam też są wydmy...
Byliśmy w Leśnym Parku Niespodzianek, to na pewno była niespodzianka, przede wszystkim nie spodziewałam się, że będziemy się wspinać jak kozice, bo droga wiedzie wciąż pod górę - myślę, że to może być utrudnione dla rodzin z małymi dziećmi z wózkiem, ale i takie też widziałam - część zwierząt chodziły luzem po ścieżce - a widziałam kozy, sarny, lamy, muflony... 
Dość ciekawym miejscem była Aleja bajkowa, to domki, w których za witryną można obejrzeć sceny z bajek, a po przyciśnięciu guzika posłuchać nagrania. Bardzo się ucieszyłam, gdy usłyszałam głos pana Piotra Fronczewskiego, to zdecydowanie podniosło w moich oczach jakość bajkowych domków; w Leśnym Parku czyta m.in.; Czerwonego Kapturka... moim zdaniem najlepszy głos czytający bajki dla dzieci. 
Słuchaliście kiedyś opowiadania z serii Bajki z Ramą? Dostałam trzy bajki w prezencie dla Martynki kilka lat temu i do tej pory zakochana jestem w głosie Tego aktora. Bardzo chciałabym dostać kolejne części, ale niestety są w ogóle niedostępne. Od kilku lat szukam w internecie, w nadziei, że uda mi się kupić, niestety cisza okrutna.
W Leśnym Parku oczywiście jest nie tylko Aleja bajkowa, ale też Muzeum, Sowiarnia, Sokolarnia, Miejsce widokowe, Ścieżki edukacyjne.... 
Całe otoczenie, zwierzęta zadbane, widać obsługę, opiekunów  krzątających się przy zwierzętach, czysto, zielono, naprawdę polecam. Nawet jak się ma w planach - wydawać się może ważniejsze rzeczy na głowie, niż jakieś tam niespodzianki :)

Leśny Park Niespodzianek można zobaczyć Tutaj
I jeszcze ta naleśnikarnia, jak będziecie w Ustroniu Tutaj

10 komentarzy:

  1. po zdjciach poznałam ,że to Leśny Park Niespodzianek fakjne miejsce byłam pare razy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie! Cudowna fotorelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia i wyprawa widać, że bardzo udana :) Wspaniałą wycieczkę przygotował Wam Twój Mąż :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne miejsce, choć niektóre atrakcje (typu kita lisa) mogą być troszkę kontrowersyjne, no cóż ale taka i jest nauka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaak... też tak myślę. Trzeba włożyć dłoń przez otwór i wyczuć, co dotykamy, po otwarciu drewnianej klapy można było się upewnić czy zgadliśmy... nie ukrywam, że poza tym pojawiła się też myśl... ile osób przede mną to dotykało... hmmm, no cóż, jakoś wrażliwa jestem na tym punkcie.
      Dzieci, a zwłaszcza Młodego przeraziło Muzeum, tyle zwierząt martwych... ale jako to napisałaś, no cóż ale taka i jest nauka.

      Usuń
  5. Fajne fotki :)
    Ach, chciałabym się wybrać do takiej naleśnikarni... ostatnio pochłaniam mnóstwo słodkiego - przede wszystkim owoców, ale też ciasta, naleśniki, czekolady, dżemy... szkoda, że te naleśniki, które polecasz są tak daleko od mojej Łodzi... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O prosze jaka mila niespodzianka :) piękne zdjęcia! Piękny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale piękne zdjęcia, ale wspaniałe ujęcia. Dziękuję, że moge je obejrzeć. Pozdrawiam ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobne domki z bajkami , można spotkać na Wrocławskim Jarmarku Bożonarodzeniowym, jednak przypuszczam że sceneria parku dodaje słuchaczowi dodatkowych wrażeń ;)
    Fajne miejsce na wycieczkę z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie wycieczki z zaskoczenia są najlepsze:))

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sylwiitwory , Blogger